Σχετικά:

Η Ακαδημία Αθηνών, ως συντονίστρια της ερευνητικής υποδομής DARIAH-GR/ΔΥΑΣ και στο πλαίσιο του έργου ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ: Εθνική Υποδομή για τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Τέχνες και Επιστήμες και για την Γλωσσική Έρευνα και Καινοτομία, διοργανώνει διήμερο εργαστήριο με τίτλο Οι Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες συναντούν την εκπαίδευση.

Στόχος του εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης με ψηφιακά εργαλεία, μέσα, δεδομένα και τεχνικές των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών με σκοπό να τα αξιοποιήσουν και να τα ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το εργαστήριο περιλαμβάνει μια εισαγωγή στη χρήση ψηφιακών εργαλείων στη δια ζώσης και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρουσίαση των σχετικών ψηφιακών μέσων, καθώς και τα κριτήρια επιλογής αυτών μαζί με ένα πρότυπο για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων. Επιπροσθέτως θα δοθούν συγκεκριμένα εκπαιδευτικά σενάρια για όλες τις βαθμίδες από διάφορους εισηγητές/εκπαιδευτικούς. Οι συμμετέχοντες θα έχουν επίσης την ευκαιρία να επεξεργαστούν σε ένα πρότυπο σχέδιο μαθήματος σύντομα εκπαιδευτικά σενάρια με βάση την εμπειρία και τις ανάγκες τους.

Η γλώσσα στην οποία θα διεξαχθεί το εργαστήριο είναι τα ελληνικά.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν.

Πότε:

Πέμπτη 22 και Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020, ώρα 10:00 – 14:30

Πού:

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας zoom. Ο σύνδεσμος παρακολούθησης θα αποσταλεί στους συμμετέχοντες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Για ποιόν:

Στο εργαστήριο μπορούν να συμμετάσχουν έως τριάντα (30) εκπαιδευτικοί/ερευνητές από τον χώρο των ανθρωπιστικών επιστημών που επιθυμούν να αξιοποιήσουν και να ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία ψηφιακά μέσα, εργαλεία και μεθόδους των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Για την παρακολούθηση του σεμιναρίου δεν απαιτούνται ειδικές τεχνικές γνώσεις.

Ομιλητές:

Ελένη Γουλή, Δρ. Θεατρολογίας, ΔΥΑΣ/Ακαδημία Αθηνών
Κωνσταντίνα Θεοδωρίδου, Καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
Σταυρούλα Καλπακίδου, Καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
Βίκυ Καρανίκα, Καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
Αθανάσιος Καρασίμος, Δρ. Υπολογιστικής Γλωσσολογίας, ΔΥΑΣ/Ακαδημία Αθηνών
Στέλιος Κυμιωνής, Ιστορικός του Κινηματογράφου, ΕΚΟΜΕ
Δέσποινα Λαμπαδά, Ιστορικός της Τέχνης, συνεργάτης ΕΚΟΜΕ
Νίκος Μαθιουδάκης, Δρ. Γλωσσολογίας και Λογοτεχνίας
Ιωάννα Μανωλέσσου, Διευθύντρια Κέντρου Ερεύνης των Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων, Ακαδημία Αθηνών
Ειρήνη Μεργούπη-Σαβαΐδου, Ιστορικός των Επιστημών και της Τεχνολογίας, ΔΥΑΣ/Ακαδημία Αθηνών
Σοφία Νικολακοπούλου, Καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
Αναστασία Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
Γιούλη Παπαϊωάννου, Δρ. Φιλοσοφίας
Ιουλία Πεντάζου, Ιστορικός με  διδακτορικό στον ψηφιακό σχεδιασμό
Γιώργος Τζεδόπουλος, Ιστορικός της Νεότερης Ιστορίας, ΔΥΑΣ/Ακαδημία Αθηνών
Αναστασία Φαλιέρου, Ιστορικός, ΔΥΑΣ/Ακαδημία Αθηνών
Χάιδω Φαναρά, Καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
Γεράσιμος Χρυσοβιτσάνος, Αρχαιολόγος, ΔΥΑΣ/Ακαδημία Αθηνών

Εγγραφή:

Συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα βρείτε εδώ μέχρι την Παρασκευή 16/10/2020.

Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, θα υπάρξει επιλογή μεταξύ των υποψηφίων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Οι υποψήφιοι που θα επιλεχθούν θα ειδοποιηθούν με email.

Πρόγραμμα:

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020, 10:00 – 14:30

Ενότητα 1: Εισαγωγή στα ψηφιακά μέσα, εργαλεία, δεδομένα και τεχνικές στην εκπαίδευση

Καλωσόρισμα

Ψηφιακά εργαλεία στην δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Αθανάσιος Καρασίμος, Γεράσιμος Χρυσοβιτσάνος

Ερευνητής, ρεπόρτερ και πολίτης: Ψηφιακές δεξιότητες και κριτική σκέψη
Γιώργος Τζεδόπουλος

Κριτήρια επιλογής υλικού και πρότυπο σεναρίων
Αθανάσιος Καρασίμος

Συζήτηση και απορίες

Ενότητα 2: Δείγματα υλοποίησης του πρότυπου σχεδίου μαθήματος

Ιστορία της γραφής
Γεράσιμος Χρυσοβιτσάνος

Δημιουργώντας εκπαιδευτικά σενάρια για τη δεκαετία του 1940
Ειρήνη Μεργούπη-Σαβαΐδου, Γιώργος Τζεδόπουλος

Η ζωή και η δράση της Μπουμπουλίνας
Αναστασία Φαλιέρου

Η γλώσσα της λογικής ή η λογική της γλώσσας;
Αθανάσιος Καρασίμος

Συζήτηση και απορίες

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020, 10:00 – 14:30

Ενότητα 3: Εκπαιδευτικά σενάρια Ι (προσκεκλημένοι εισηγητές)

Ψηφιακά μέσα και μέθοδοι στις Θεατρικές σπουδές
Ελένη Γουλή

Με αφορμή ένα τεκμήριο. Προτάσεις για τη χρήση ενός ψηφιακού αρχείου στην τάξη
Ιουλία Πεντάζου

Γλώσσα και Διαλεκτολογία
Ιωάννα Μανωλέσσου

Ψηφιακές γραφίδες Λογοτεχνίας
Νίκος Μαθιουδάκης

Φιλοσοφία και Τεχνητή Νοημοσύνη
Γιούλη Παπαϊωάννου

Ψηφιακά μέσα στην Εκπαίδευση: Ο Μαθητικός Διαγωνισμός Δημιουργίας Επιτραπέζιου ή Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού
Δέσποινα Λαμπαδά, Στέλιος Κυμιωνής,

Διδασκαλία ξένης γλώσσας (αγγλικά)
Χάιδω Φαναρά, Αναστασία Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνα Θεωδορίδου
Σταυρούλα Καλπακίδου, Βίκυ Καρανίκα, Σοφία Νικολακοπούλου

Συζήτηση και απορίες

Ενότητα 4: Εκπαιδευτικά σενάρια ΙΙ (συμμετέχοντες)

Παρουσίαση σεναρίων από τους συμμετέχοντες

Συμπεράσματα

Επικοινωνία:

Αθανάσιος Καρασίμος: akarasimos@academyofathens.gr

Διαβάστε από την βιβλιοθήκη

Γουλή Ε., «Ψηφιακά μέσα και μέθοδοι στις Θεατρικές σπουδές»

Καρασίμος Α., «Η γλώσσα της λογικής ή η λογική της γλώσσας;»

Καρασίμος Α., «Κριτήρια επιλογής υλικού και πρότυπο σεναρίων»

Καρασίμος Α., Χρυσοβιτσάνος Γ., «Ψηφιακά εργαλεία στην δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευση»

Λαμπαδά Δ., Κυμιωνής Σ., «Ψηφιακά μέσα στην Εκπαίδευση: Ο Μαθητικός Διαγωνισμός Δημιουργίας Επιτραπέζιου ή Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού»

Μαθιουδάκης Ν., «Ψηφιακές γραφίδες Λογοτεχνίας»

Μεργούπη-Σαβαϊδου Ε., Τζεδόπουλος Γ., «Δημιουργώντας εκπαιδευτικά σενάρια για τη δεκαετία του 1940»

Τζεδόπουλος Γ., «Ερευνητής, ρεπόρτερ και πολίτης: Ψηφιακές δεξιότητες και κριτική σκέψη»

Φαλιέρου Α.,  «Ψηφιακή Επανάσταση 1821»

Χρυσοβιτσάνος Γ., «Ιστορία της γραφής»