Μάθημα Ι: Συλλογές δεδομένων και αποθετήρια Τρίτη 30 Μαρτίου 2021, 5.00-8.00 μ.μ. Τι είναι ψηφιακές συλλογές, μεταδεδομένα και αποθετήρια και γιατί τα χρειαζόμαστε; Πώς σχετίζονται με την Ανοικτή Επιστήμη; Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε μία πρωτογενή ή δευτερογενή συλλογή; Συνάθροιση των μεταδεδομένων και […]
Στην ενότητα αυτή καταχωρίζονται δημόσια κείμενα που παράγονται στο πλαίσιο των έργων του DARIAH-GR/ΔΥΑΣ: Δημόσια έγγραφα, πρακτικά δημόσιων συναντήσεων, δημοσιεύσεις και παρουσιάσεις, οδηγοί και πρότυπα.
Η Πινακοθήκη της ΑΣΚΤ στο ψηφιακό περιβάλλον μιας ερευνητικής μικρο-υποδομής
Η εισήγηση με θέμα «Η πινακοθήκη της ΑΣΚΤ στο ψηφιακό περιβάλλον μιας ερευνητικής μικρο-υποδομής» έλαβε χώρα στις 30/11/2020 στο πλαίσιο διαδικτυακής συνάντησης εργασίας σχετικά με τη θεματική δράση της Απολλωνίδας για τη Δεκαετία 1940. Η εισήγηση στρεφόταν γύρω από την […]
Προς μια μικρο-υποδομή για τη Δεκαετία 1940
για τους χρήστες και οι προκλήσεις του περιεχομένου στην παρούσα τους μορφή, ενώ παρουσιάστηκαν οι ροές εργασιών που ακολουθήσαμε για τον καθαρισμό των μεταδεδομένων, τη δημιουργία κοινού σχήματος τεκμηρίωσης, τη συνάθροιση και ευρετηρίαση των μεταδεδομένων και, τέλος, την παρουσίασή τους στην πύλη της Απολλωνίδας. Σκοπός της ανακοίνωσης ήταν η ενημέρωση των οργανισμών μνήμης (αρχείων, βιβλιοθηκών, μουσείων) που είτε λειτούργησαν ως πάροχοι περιεχομένου για τη δημιουργία της ψηφιακής συλλογής είτε είχαν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον.
Σενάρια χρήσης και εργαλεία ιστορικής έρευνας για τη δεκαετία του 1940
Η ανακοίνωση παρουσιάζει τη μεθοδολογία ανάπτυξης των σεναρίων χρήσης και των εργαλείων έρευνας της θεματικής δράσης για τη Δεκαετία του 1940. Ειδικότερα, επικεντρώνεται σε τρία πρότυπα σενάρια χρήσης της υποδομής από έναν μεμονωμένο ερευνητή, από μια ομάδα ερευνητών και από έναν εκπαιδευτικό, με στόχο τη δόμηση της πληροφορίας και των εργαλείων έρευνας του διασυνδεδεμένου υλικού με τρόπο ώστε να μπορεί η υποδομή να ανταποκρίνεται στις αναζητήσεις αυτών των κατηγοριών χρηστών.
Οι Θεατρικές Σπουδές μπροστά στην πρόκληση της ψηφιακότητας: μέσα και μέθοδοι
Όταν η εκπαίδευση συναντά τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Εργαστήριο Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Σπουδών «Ψηφίς», Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ, 26 Νοεμβρίου 2020
Η ανακοίνωση πραγματεύεται την εφαρμογή ψηφιακών μεθόδων και την ανάπτυξη αντίστοιχων εργαλείων ως πρόκληση για τους ερευνητές της επιστήμης του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών εν γένειˑ διερευνά το αποτύπωμά τους στη θεατρολογική έρευνα και την πανεπιστημιακή διδασκαλία, ιχνηλατώντας τις […]
DARIAH Virtual Annual Event 2020: Scholarly Primitives.Book of Abstarcts
The Book of Abstracts contains all paper and poster submissions, as well as the proposals for the Working Group meetings and Workshops.
Process graphs
In the light of Unsworth’s seminal work on scholarly primitives and early initiatives to understand the nature and capture the variety of digital methods and tools in the humanities through classifications (such as the AHDS Taxonomy of Computational Methods and […]
Integrating archival materials for the study of the turbulent Greek 40s
Η δημοσίευση έλαβε εύφημη μνεία. Humanities researchers often need to study heterogeneous digitized archives from different sources. But how can they deal with this heterogeneity, both in terms of structure and semantics? What are the digital tools they can use […]